8 kwietnia

Nie trać odwagi z powodu małych niewierności. Czuwaj zawsze nad sobą, by w niczym nie uchybić, a gdy zauważysz u siebie jakieś braki, nie trać czasu na jałowe lamentowanie, lecz uklęknij przed Bogiem, zawstydź się z powodu swej niewierności, okaż głęboką pokorę, proś Pana o przebaczenie, przyrzeknij, że na przyszłość będziesz okazywała większą czujność, a zaraz potem wstań i idź prosto drogą, którą Ci wskazałem.

Bądźcie pewne, moje najukochańsze Córki, że upadki i niewielkie poruszenia namiętności są na tym świecie nieuniknione. Dlatego w związku z tym św. Paweł Apostoł wołał do nieba: „Nieszczęsny ja człowiek! Jest we mnie dwóch: stary człowiek i nowy. Są dwa prawa: prawo zmysłów i prawo ducha; dwa działania: natury i łaski. Ach, któż mnie wyzwoli z ciała tej śmierci?" (zob. Rz 7,18-25).

za: 365 dni z Ojcem Pio, Poznań 2009.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz