Różaniec - I. Tajemnice radosne

1. Zwiastowanie Najświętszej Maryi Pannie
Matko moja, niechaj mnie przeniknie miłość, jaka płonęła w twoim sercu. Podziwiam tajemnicę twojego Niepokalanego Poczęcia i pragnę, oczyść moje serce, abym mógł kochać mojego i twojego Boga; oczyść mój umysł, abym mógł wznieść się do Niego, kochać Go i kontemplować, i Jemu służyć.

2. Nawiedzenie św. Elżbiety
Moja najczystsza Matko, w swej łaskawości wylej na mnie choć trochę tej łaski, która obficie cię wypełniała z obfitości Bożego Serca.

3. Narodzenie Jezusa
Upadamy na twarz przed żłóbkiem, ofiarujemy Dzieciątku całe nasze serce i obiecujemy Mu żyć według Jego nauki, która uświadamia nam, że tu na tej ziemi wszystko jest marnością, niczym innym jak marnością.

4. Ofiarowanie Jezusa w świątyni
Módl się w ciszy i z wielkim szacunkiem stań przed Bożym majestatem; powierz Mu wszystkie swoje i innych potrzeby. Rozmawiaj z Nim pełen synowskiego zawierzenia, pozwól Mu swobodnie działać w tobie, według Jego upodobania.

5. Odnalezienie Jezusa w świątyni
Bądź pokornego serca, powściągliwy w mówieniu, przezorny i uważny w działaniu, życzliwy dla wszystkich, wytrwały w dobrej lekturze. Wszystko to, co na zewnątrz ciebie, niechaj będzie żywym obrazem porządku, jaki panuje w twojej duszy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz