Różaniec z Ojcem Pio (4)

M. Kremer, Różaniec ze świętym Ojcem Pio, Wydawnictwo eSPe, Kraków 2010.


Tydzień czwarty
CIERPIENIE

Poniedziałek
Część radosna

Zwiastowanie
Bóg, aby nas pociągnąć do siebie, obdarza nas bardzo wieloma łaskami i wówczas myślimy, że już palcem dotykamy nieba. Nie wiemy natomiast, że do wzrostu potrzebujemy suchego chleba: krzyży, poniżenia, prób, doświadczeń, przeciwności. D/96

Nawiedzenie
Im bardziej wzmagają się ataki wroga, tym bliżej duszy jest Pan Bóg. Zastanawiaj się nad tymi słowami i pozwól, aby dogłębnie przeniknęła Cię ta wielka i pocieszająca prawda. D/56

Narodzenie
Jestem przekonany, że muszę mówić do Ciebie pośród grzmotów i huraganów, że powinienem zobaczyć Cię w płonącym krzaku, w ogniu cierni, lecz widzę, że by wykonać to wszystko, trzeba zdjąć buty i wyrzec się całkowicie własnej woli i własnej miłości. L/191

Ofiarowanie
Składaj Panu Bogu ofiarę swojego życia i ze wszystkiego, co musisz cierpieć, a Pan Jezus bęzie nadal panował w twoim sercu, jako jego prawdziwy Władca, którym rzeczywiście jest. Ażeby stać się bardziej godnym chwały Świętych, ofiaruj Panu Bogu sto razy, a nawet więcej, każdego dnia, to wszystko, co musisz znosić. Pozostań ściśle z Nim zjednoczony wolą pełną miłości. L/209

Znalezienie
Pan Bóg pozostaje nieznany dla mego ducha! Dobro mojej duszy, gdzie jesteś? Gdzie się ukryłeś? Gdzie mogę Cię znowu znaleźć? Gdzie Cię szukać? Czy nie rozumiesz, o Jezu, że moja dusza chce odczuwać Ciebie za wszelką cenę? Szukam Cię wszędzie, lecz Ty nie pozwalasz, bym Cię znalazł. [...] Gdy napełniasz mnie skrajnym chaosem i bólem, dajesz mi do zrozumienia to, co Ci odpowiada i co należy do Ciebie. L/244

Wtorek
Część bolesna

Modlitwa w Ogrójcu
Bóg pozostawia cię w ciemnościach [ducha] dla swojej chwały. [Czyni] to także dla twojego wielkiego pożytku duchowego.
Bóg chce, aby twoja nędza była tronem Jego miłosierdzia, a twe słabości stolicą jego wszechmocy. D/21

Biczowanie
Dobre serce jest zawsze mężne. Cierpi, ale ukrywa swe łzy i pocieszając się, poświęca siebie dla Boga i bliźniego.
Kto zaczyna kochać, ten powinien być gotowy na przyjęcie cierpienia. D/45

Cierniem ukoronowanie
Ubóstwo, pokora, poniżenie, wzgarda otaczają Słowo, które stało się Ciałem. Jednak my z tej ciemności, którą Słowo Wcielone zostało spowite wydobywamy jedną rzecz, słyszymy jeden głos, widzimy jedną wspaniałą prawdę. To wszystko uczyniłeś z miłości i zapraszasz nas nie do czegoś innego, ale tylko do miłości, mówisz nam tylko o miłości, dajesz nam tylko dowody miłości. D/147

Niesienie krzyża
Jezus mówi, że w miłości On jest Tym, który mi sprawia przyjemność, natomiast w cierpieniach ja jestem tym, który sprawia przyjemność Jemu. [...] Tak, kocham krzyż, tylko krzyż; kocham go, ponieważ widzę go zawsze na ramionach Pana Jezusa. Jezus już dobrze wie, że całe moje życie, całe moje serce jest poświęcone Jemu i Jego udrękom. L/93

Śmierć na krzyżu
Twoje Kalwaria staje się dla ciebie coraz boleśniejsza. Pomyśl jednak, że na Kalwarii Chrystus Pan dokonał dzieła naszego Odkupienia i na Kalwarii powinno dokonywać się zbawienie odkupionych dusz. D/44

Środa
Część chwalebna

Zmartwychwstanie
Pan nas obarcza brzemieniem i uwalnia nas od niego, ponieważ kiedy obdarza krzyżem któregoś ze swych wybranych, wzmacnia tę duszę do tego stopnia, że gdy tylko podejmuje ona ciężar krzyża, zostaje od niego uwolniona. P/47

Wniebowstąpienie
Jestem gotów na wszystko, lecz czy zobaczę Cię pewnego dnia na Taborze w świętym zachodzie słońca? Czy będę miał siłę wspinać się bez zmęczenia do Boskiej wizji mojego Zbawiciela?
Czuję, że ziemia, po której chodzę, usuwa się spod moich stóp. Kto wzmocni moje kroki? Kto, jeśli nie Ty, który jesteś podporą mej słabości? L/192

Zesłanie Ducha Świętego
Pozwól Duchowi Świętemu działać w tobie. Poddaj się wszystkim Jego uniesieniom i nie lękaj się niczego. On jest tak mądry i łagodny, i delikatny, że nie przynosi niczego innego poza dobrem. Jakże dobry jest ten Duch Święty, ten Pocieszyciel, dla wszystkich, lecz jakże niezwykle dobry jest On dla tych, którzy Go szukają! P/94

Wniebowzięcia NMP
Zastanawiaj się i miej zawsze przed oczyma duszy wielką pokorę Matki Bożej - naszej Matki. W miarę jak była ubogacana darami z nieba, coraz głębiej zanurzała się w pokorze. D/33

Ukoronowanie NMP na Królową nieba i ziemi
Próby, którym Bóg was poddaje i będzie poddawał, są znakami szczególnego umiłowania was przez Boga i perłami dla duszy. Minie zima i nadejdzie niekończąca się wiosna, tym bardziej ubogacona pięknem, im większe były burze. D/62

Czwartek
Część światła

Chrzest
Pozostań ze mną, Panie, bo koniecznie muszę mieć Cię przy sobie, abym o Tobie nie zapomniał. [...] Pozostań ze mną, Panie, bo Tyś moim światłem i bez Ciebie jestem pogrążony w ciemnościach. Pozostań ze mną, Panie, i ukaż mi swoją wolę. Pozostań ze mną, Panie, bym mógł usłyszeć Twój głos i podążyć za Tobą. Pozostań ze mną, Panie, jeśli chcesz, bym był Ci wierny. P/107

Kana
Wypowiedzmy do siebie te słowa, z pełnym przekonaniem, że mówimy prawdę: Moja duszo, zacznij dzisiaj czynić dobre dzieła, których dotychczas nie wykonałaś. Pozwólmy, by poruszyła nas Boża obecność. P/70

Nauczanie
Zachowaj spokój i bez najmniejszego lęku oprzyj się na Boskim Sercu, tam bowiem, znajdziesz dobre schronienie przed sztormami i nawet Boża sprawiedliwość nie może cię tam dosięgnąć. P/87

Tabor
Musisz mieć bezgraniczną wiarę w Boską dobroć, gdyż zwycięstwo jest absolutnie pewne. Jak mogłabyś myśleć inaczej? Czyż nasz Bóg nie troszczy się bardziej o naszej zbawienie niż my sami? Czy nie jest silniejszy niż samo piekło? Kto może kiedykolwiek stawiać opór Królowi niebios i Go zwyciężyć? Czymże jest świat, diabeł, ciało i wszyscy nasi nieprzyjaciele przed Panem?

Eucharystia
O, Jezu, gdybym tylko mógł Cię kochać, gdybym tylko mógł cierpieć tyle, ile bym chciał, aby Cię uszczęśliwić i przyczynić się do zadośćuczynienia za ludzką niewdzięczność wobec Ciebie! P/19

Piątek
Część bolesna

Modlitwa w Ogrójcu
Fiat! Musimy porzucić życia i wszystko, czym jesteśmy, pozostawiając to do dyspozycji Boskiej Opatrzności, wiedząc, że nie dla siebie żyjemy i nie do siebie należymy, lecz dla Tego i do Tego, który chcąc nas do siebie upodobnić, zapragnął uczynić nas swoimi w tak pełen miłości sposób. P/53

Biczowanie
W moich największych cierpieniach wydawało mi się, że nie mam już matki na ziemi, lecz bardzo litością Matkę w niebie. Jednak wiele razy, kiedy moje serce było spokojne zapominałem prawie o wszystkim. Zapominałem nawet o swoim obowiązku wdzięczności dla tej błogosławionej Niebiańskiej Mateńki! L/73

Cierniem ukoronowanie
Cierp swoje wygnanie tylko w tym celu, w którym Bóg tego chce. Jakim wielkim pożytkiem jest to dla ciebie. O mój Jezu, będę żyć tym okrutnym życiem, a nadzieja i milczenie będą moją siłą tak długo, jak to godne pożałowania życie trwać będzie. Tymczasem, o mój Stwórco i mój Boże, spraw, by ten jasny płomień Twej miłości palił się żarliwie w moim sercu... L/155

Niesienie krzyża
Niech Najświętsza Dziewica uprosi dla nas miłość Krzyża, miłość bólu i cierpienia. Niech Ona, która była pierwsza w zachowywaniu Ewangelii w całej jej doskonałości i w całej jej surowości zanim została napisana, otrzyma dla nas tę łaskę i pobudzi nas, abyśmy chodzili w Jej bezpośredniej bliskości. L/143

Śmierć na krzyżu
Dzięki łaskom, którymi Bóg napełnia mnie nieustannie, bardzo wzrosło moje zawierzenie Mu. W przeszłości czasami wydawało mi się, że potrzebowałem pomocy innych, lecz teraz tak nie jest. Wiem, z własnego doświadczenia, że najlepszą drogą, aby uniknąć upadku, jest oparcie się na krzyżu Jezusa z zawierzeniem Jemu samemu, który dla naszego zbawienia chciał być na nim zawieszony. L/131

Sobota
Część radosna

Zwiastowanie
Bóg nakazuje nam, byśmy Go kochali nie w takim stopniu, w jakim na to zasługuje, ponieważ zna nasze ograniczenia i nie prosi o coś, czego byśmy nie potrafili, ale nakazuje nam, byśmy Go kochali proporcjonalnie do naszej siły, całą naszą duszą, całym naszym umysłem i całym naszym sercem. P/62

Nawiedzenie
Idźmy więc ciągle naprzód choćby powolnym krokiem. Jak długo mamy dobrą i zdecydowaną wolę, nie możemy inaczej, jak tylko właściwie posuwać się po naszej drodze. D/119

Narodzenie
On ciągle mnie kocha i ciągle coraz bardziej jednoczy mnie z sobą. Zapomniał o moich grzechach i - chciałoby się powiedzieć - pamięta tylko o swoim miłosierdziu. Każdego ranka przychodzi do mnie i wlewa w moje biedne serce wszystkie potoki swojej dobroci. L/70

Ofiarowanie
Modlitwa jest najlepszą bronią, jaką posiadamy: jest kluczem, który otwiera Boże serce. Powinniście mówić do Jezusa nie tylko wargami, lecz także sercem; w pewnych okolicznościach powinniście nawet mówić samym tylko sercem. P/31

Znalezienie
Nie zdawaj się nigdy na siebie samą. Wszelką ufność pokładaj tylko w samym Bogu. D/22

Niedziela
Część chwalebna

Zmartwychwstanie
W twoich codziennych niewiernościach upokarzaj się, upokarzaj się, zawsze się upokarzaj. Kiedy Pan Jezus zobaczy się upokorzonego aż do ziemi, poda ci rękę i sam zatroszczy się o to, aby podnieść cię aż do siebie samego. D/102

Wniebowstąpienie
Niech nigdy nie usuwamy się spod Twego panowania, niech ani życie, ani śmierć nie zdoła odłączyć nas od Ciebie. Niech życie czerpie u Ciebie strumienie miłości, aby rozlewać ją na całą ludzkość. Niech miłość powoduje w nas śmierć w każdym momencie, abyśmy mogli żyć tylko Tobą i Tobie przygotowywać jak najwięcej miejsca w naszych sercach. D/142

Zesłanie Ducha Świętego
Zlituj się nade mną, o Boże, zlituj się nade mną! Nie pozwol, abym dłużej odczuwał moją słabość! Twoja wiara niech raz jeszcze oświeci mój umysł, Twoja miłość niech ogrzeje to moje serce złamane cierpieniem, bym nie obraził Cię w godzinie próby! L/192

Wniebowzięcia NMP
Kto się przywiązuje do ziemi, do niej zostanie przywiązany. Lepiej jest odrywać się od niej stopniowo, aniżeli od razu, całkowicie. Myślmy ciągle o niebie. D/145

Ukoronowanie NMP na Królową nieba i ziemi
Nie pozwól, by pokusy cię zatrwożyły; są one doświadczeniami dusz, które Bóg pragnie wypróbować, kiedy widzi, że mają one niezbędną siłę do wytrwania w boju, przez co własnymi dłońmi uplotą sobie koronę chwały. P/72

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz