Różaniec z Ojcem Pio (3)

M. Kremer, Różaniec ze świętym Ojcem Pio, Wydawnictwo eSPe, Kraków 2010.

Tydzień trzeci
PRAGNIENIE BOGA

Poniedziałek
Część radosna

Zwiastowanie
Boża miłość jest wszystkim dla nas; to jest miód, który powinien osłodzić wszystkie nasze słabości, nasze uczucia i nasze działania.
Jakże szczęśliwe jest wewnętrzne królestwo, kiedy ta święta miłość w nim panuje! Jakże błogosławione są władze naszej duszy, kiedy są posłuszne tak mądremu Królowi! L/213

Nawiedzenie
Jeśli nie ma niczego innego w duszy, jedynie tęsknota, aby kochać swojego Boga, już jest wszystko, jest sam Bóg, ponieważ nie ma Boga tam, gdzie nie ma pragnienia Jego miłości. L/141

Narodzenie
On się tak bardzo zakochał w moim sercu, że cały płonę Jego Bożym ogniem, ogniem Jego miłości. Co to za ogień, który ogarnia mnie całego? Jeśli Jezus czyni nas tak szczęśliwymi na ziemi, to co będzie w niebie?! L/85

Ofiarowanie
Kto obdarzy nas łaską, byśmy bardzo pokochali nasze poniżenie? Nikt nie może tego uczynić tylko Ten, który tak bardzo umiłował swoje życie, że aby je zachować, chciał umrzeć. D/100

Znalezienie
Trzeba, aby dusza przyoblekła się w Jezusa Chrystusa, w Jego prawdę i sprawiedliwość, aby założyła pancerz wiary i słowa Bożego, aby odniosła zwycięstwo nad tak poptężnymi wrogami. Aby przyoblec się w Jezusa Chrystusa, koniecznie musi umrzeć ludzkie „ja”. D/73

Wtorek
Część bolesna

Modlitwa w Ogrójcu
Ufajmy zawsze Bożemu miłosierdziu, a tak postępując, będziemy ciągle coraz bardziej doświadczać tego, jak dobry jest Bóg. D/104

Biczowanie
Szatan jest dla mnie, jak silny wróg, który zdecydował się zdobyć plac boju, nie zadowala się zdobyciem jednej ściany czy jednego bastionu, lecz otacza go ze wszystkich stron, atakuje go w każdym punkcie i w każdym punkcie go dręczy. Złośliwe sztuczki szatana napełniają mnie grozą, lecz tylko od samego Pana Boga, przez Jezusa Chrystusa, mam nadzieję, że nigdy nie zostanę pokonany i na zawsze otrzymam łaskę zwycięstwa. L/215

Cierniem ukoronowanie
To jest równie niepojęte, jak Jezus może być pocieszony nie tylko przez współczucie Jego boleściom, ale także wówczas, kiedy znajduje duszę, która z miłości do Niego prosi Go nie o pocieszenie, a jedynie chce być uczestniczką Jego boleści. L/93

Niesienie krzyża
Jezus nie odmierzał swej krwi dla zbawienia człowieka, a czy będzie chciał policzyć moje grzechy i z ich powodu mnie potępić? Wierzę, że nie! Wkrótce i święcie oczyści swoją świętą miłością to najniewdzięczniejsze spośród Jego stworzeń.

Śmierć na krzyżu
Zanurz delikatnie, a nie na siłę, swe serce w ranach naszego Pana. Ufaj bardzo Jego miłosierdziu i dobroci. On nigdy cię nie opuści. Nie przestawaj jednak mocno obejmować Jego świętego krzyża. D/118

Środa
Część chwalebna

Zmartwychwstanie
Kiedy zaświta ten szczęśliwy dzień, którym ta dusza, napełniona teraz goryczą przez Boskiego Pana, stanie się rozbitkiem na tym niezmiernym morzu wiecznej prawdy, gdzie nie będzie miała więcej wolności obrażania tego Boskiego Oblubieńca ani nie będzie się o nią starała, ponieważ jej wszystkie cierpienia się skończą i żyć będzie zawsze w pewien sposób samym życiem Boga? L/154

Wniebowstąpienie
Nie osiąga się zbawienia bez przejścia przez burzliwe morze, które ustawicznie grozi utonięciem. Górą świętych jest Kalwaria. To z niej przechodzi się na inną górę, która nazywa się Tabor.

Zesłanie Ducha Świętego
Duch Boga jest duchem pokoju. Nawet wśród największych grzechów odczuwamy ból, ale pełen spokoju, pokory, ufności, bo zależy to od Bożego miłosierdzia. D/127

Wniebowzięcia NMP
Ach, mój Boże! Wlej we mnie odrobinę nadziei, że w końcu oczyszczony i przetworzony w tyglu Twojej słusznej sprawiedliwości będę mógł widzieć Ciebie, takim jakim dla mnie jesteś, mój Boże, moje Wszystko, Dobro mojej duszy! L/249

Ukoronowanie NMP na Królową nieba i ziemi
Pozostań ze mną, Panie, bo tylko Ciebie szukam: Twojej miłości, Twojej łaski, Twojej woli, Twojego serca, Twojego ducha, ponieważ kocham Cię i nie proszę o żadną inną nagrodę prócz tego, bym coraz bardziej Cię kochał. P/109

Czwartek
Część światła

Chrzest
Ten, kto nie kocha Boga, nie zwraca uwagi na Boga, nie czuje lęku z tego powodu, że Go nie kocha, i nawet nie zadaje sobie trudu myślenia o Bogu ze szczerym pragnieniem kochania Go.
[...] Jeśli obawiasz się, że nie kochasz Boga, i jeśli lękasz się Go obrazić, oznacza to, że już Go kochasz i że już Go nie obrażasz. P/75

Kana
Jeśli możesz mówić do Pana, mów do Niego, wychwalaj Go; jeśli nie możesz mówić, ponieważ jesteś wyczerpany, nie martw się. [...] On cię dostrzeże i będzie zadowolony z Twojej obecności; przyjmie twoje milczenie; następnie, przy innej sposobności, udzieli Ci swej pociechy, biorąc Cię za rękę, mówiąc do Ciebie i przechadzając się wraz z Tobą po ścieżkach swego ogrodu modlitw. P/31

Nauczanie
Nigdy Pan nie jest bardziej z nas zadowolony, niż w takich właśnie chwilach, kiedy naprawdę wydaje nam się, że wszystko skończone i że Pan zostawił nas na dobre, bo zmęczyło Go cierpliwe obchodzenie się z nami. Zawsze tam jest, blisko nas, lub raczej w nas, niewidocznie udzielając nam zachęty do wytrwania w nauce. Nie martw się zatem, gdyż Pan będzie walczył o ciebie i nigdy się od ciebie nie odsunie. P/39

Tabor
O, jak słodka była ta poranna rozmowa z rajem! [...] Serce Jezusa i moje serce [...] złączyły się. Już nie dwa serca biły, lecz tylko jedno. Moje własne serce znikło, jak kropla wody zatraca się w oceanie. Jezus był jego rajem, jego królem. P/17

Eucharystia
Daj mi rozpoznać Cię tak, jak rozpoznali Cię Twoi uczniowie przy łamaniu chleba, tak by Komunia eucharystyczna była światłem, które rozprasza ciemność, siłą, która mnie podtrzymuje, jedyną radością mojego serca. P/108

Piątek
Część bolesna

Modlitwa w Ogrójcu
Pan Jezus dopuszcza duchową walkę jako oczyszczenie, a nie jako karę. Próba nie jest ku śmierci, lecz ku zbawieniu. L/198

Biczowanie
Pod koniec każdego dnia [dusza] czuje się jak gdyby uwolniona od wielkiego ciężaru i bardzo pocieszona, lecz wkrótce wpada z powrotem w głębszy smutek na myśl, że wiele dni wygnania jest jeszcze zachowane dla niej. I właśnie w tych momentach dusza jest doprowadzana do stanu, by wołać: Och, życie, jakże okrutne jesteś dla mnie! Jakże długie jesteś! Och, życie, które dla mnie nie jesteś już więcej życiem, lecz męczarnią! Och, śmierci, nie wiem, kto może bać się ciebie, ponieważ przez ciebie życie dla nas się otwiera! L/114

Cierniem ukoronowanie
Najpiękniejszym „Credo” jest to, które wyrywa się z twoich ust w ciemności, w poświęcaniu się, w cierpieniu, w największym wysiłku niezłomnej woli realizowania dobra. To właśnie jest to „wierzę”, które w burzliwej nawałnicy podnosi cię i prowadzi do Boga. D/90

Niesienie krzyża
Chcę cierpieć sam i jestem niecierpliwy w oczekiwaniu na odejście sobie z Panem Jezusem. Ganiłbym siebie, gdybym miał zabiegać o to, bym chociaż na jedną godzinę został pozbawiony krzyża, a byłoby jeszcze gorszą rzeczą, gdyby przyszli inni i zabrali mi Go. L/78

Śmierć na krzyżu
Błagam Cię, o mój Dobry Boże, abyś był moim życiem, moją barką i moją przystanią. Sprawiłeś, że wstąpiłem na Krzyż Twego Syna, a ja czynię wysiłki, aby jak najlepiej od niego się dopasować. Jestem przekonany, że już nigdy nie zstąpię z tego Krzyża i że już nigdy nie zobaczę rozpogodzonego nieba. L/191

Sobota
Część radosna

Zwiastowanie
Ale „Fiat” powtarzam ciągle i nie pragnę niczego innego, jak tylko dokładnego wypełnienia tego „Fiat” właśnie w taki sposób, w jaki Pan Bóg tego pragnie - wypełnienia go wspaniałomyślnie i stanowczo. L/229

Nawiedzenie
Niech Maryja będzie Gwiazdą, która oświetli ci ścieżkę i wskaże bezpieczną drogę, aby dojść do Ojca w niebie. Niech Ona będzie tą Kotwicą, której powinnaś się bardzo mocno trzymać, zwłaszcza w czasie próby. D/64

Narodzenie
Matko moja, Maryjo! Zaprowadź mnie do groty w Betlejem i spraw, bym się pogrążył w kontemplacji tego, co jest wielkie i wzniosłe; co dokonuje się w ciszy tej wielkiej i pięknej nocy. D/147

Ofiarowanie
Mój Jezu! Zbaw wszystkich ludzi! Składam siebie w ofierze za wszystkich. Umocnij mnie, weź to moje serce, napełnij je Twoją miłością, a później każ mi czynić to wszystko, co chcesz. D/86

Znalezienie
Usiłuj postępować zawsze zgodnie z wolą Boga w każdym przypadku i nie lękaj się. Ta zgodność jest pewną drogą, aby dojść do nieba. D/69

Niedziela
Część chwalebna

Zmartwychwstanie
Stworzenie jest świadome swej wolnej woli, jest nieszczęśliwym niewolnikiem swej wolności i jest ściśle przywiązane łańcuchem bojaźni i miłości do Boga, który je stworzył. Ale to mu nie wystarcza, chciałoby się czuć przywiązane do Niego inną miłością niż tak, która nie będzie mogła zaistnieć na tym marnym świecie. To stworzenie chciałoby przejść natychmiast do tego wiecznego odpoczynku, by zawsze żyć zanurzone w tym niezmierzonym oceanie dobroci, by znać tylko Tego, którego kocha i radować się tym, czym On sam jest szczęśliwy. L/168

Wniebowstąpienia
Nie podejmuj się żadnej pracy ni działania, jeśli wpierw nie wzniesiesz myśli ku Bogu i z czystą intencją nie skierujesz ku Niemu tego, co masz wykonać. Podobnie powinnaś czynić kończąc każde działanie. P/25

Zesłanie Ducha Świętego
Panie, pozbawieni wszelkich środków, nie wiemy co robić i jak ratować się w niebezpieczeństwie, wiec nie pozostaje nam nic innego, jak tylko zwrócić swe oczy ku Tobie, abyś przyszedł z pomocą w naszej potrzebie w sposób, jaki uznasz za lepszy. L/127

Wniebowzięcia NMP
Musimy czynić wielki wysiłek, podobnie jak wiele wybranych dusz, aby naśladować niezmiennie tę Błogosławioną Matkę, aby iść blisko Niej, od czasu gdy nie ma innej drogi życia z wyjątkiem drogi, którą szła nasza Matka. Nie odmawiajmy przyjęcia tej drogi, my, którzy chcemy dojść do jej końca. L/143

Ukoronowanie NMP na Królową nieba i ziemi
Och, kiedy ten wielce upragniony dzień nadejdzie, w którym biedaczka [dusza] zostanie zanurzona w niezmierzonym morzu wiecznej prawdy, gdzie nie będzie miała więcej wolności grzeszenia ani nie będzie się przejmować tym, że jest obdarzona wolną wolą, ponieważ wszystkie biedy skończą się tu na ziemi, a ona nie będzie już więcej mogła odwracać oczu od Nieskończonego Piękna ani powstrzymywać się od rozkoszowania się w Bogu, jedynej wiecznej ekstazie najsłodszej Miłości? L/168

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz