Różaniec z Ojcem Pio (5)

M. Kremer, Różaniec ze świętym Ojcem Pio, Wydawnictwo eSPe, Kraków 2010.


Tydzień piąty
CODZIENNOŚĆ

Poniedziałek
Część radosna

Zwiastowanie
Synu, nie wiesz, co nam daje posłuszeństwo. Posłuchaj: Oto dzięki jednemu, tylko jednemu Tak - Niech mi się stanie według twego słowa, Maryja stała się matką Najwyższego, uznając się za jego służebnicę, ale zachowując cnotę dziewictwa, tak cenną w Jej oczach i Boga. Z pomocą owego Tak, wyrażonego przez Najświętszą Maryję Pannę, świat został zbawiony, a ludzkość odkupiona. My również spełniajmy wolę Boga i zawsze mówmy Panu: Tak. D/67

Nawiedzenie
Kiedy myślę o niezliczonych dobrodziejstwach otrzymanych od tej kochanej Mateńki [Maryi - przyp. red], wstydzę się siebie samego, ponieważ nie wpatrywałem się wystarczająco z miłością w Jej serce i w Jej ręce, które z taką dobrocią obdarzały mnie tyloma dobrodziejstwami. Lecz co dręczy mnie bardzo, to ustawiczne obrażanie Jej, którym odpraciłem się za czułą opiekę naszej Matki. L/72

Narodzenie
Matko moja! Pogłębiaj we mnie, obleczonym w nędzę, tę miłość do Boga, która płonęła w Twoim sercu. Podziwiam w Tobie tajemnicę Twego Niepokalanego Poczęcia. Pragnę gorąco otrzymać przez nią to, abyś sprawiła, by moje serce było czyste, pozostając w miłości do Boga; aby czysta była moja dusza we wznoszeniu się ku Niemu i kontemplowaniu Go, w adorowaniu i służeniu Mu „w duchu i w prawdzie”; aby moje czyste ciało, stawało się jego tabernakulum coraz mniej niegodnym posiadania Go. D/67

Ofiarowanie
Jeżeli Bóg nie karmi cię słodyczami i łakociami, to jedz cierpliwie swój chleb, nawet suchy, spełniając swój obowiązek, bez otrzymywania natychmiastowej zapłaty. Takie postępowanie świadczy o naszej bezinteresownej miłości. W ten sposób kocha się Boga i służy się Mu własnym kosztem. Jest to charakterystyczna cecha dusz doskonałych. D/109

Znalezienie
Gdzie nie ma posłuszeństwa, tam nie ma cnoty. Gdzie nie ma cnoty, tam nie ma dobra, nie ma miłości, a gdzie nie ma miłości, tam nie ma Boga, a bez Boga nie idzie się do nieba. D/92

Wtorek
Część bolesna

Modlitwa w Ogrójcu
Nie osiąga się zbawienia bez modlitwy; nie wygrywa się walki bez modlitwy. Wybór należy do ciebie. P/29

Biczowanie
Jestem w pełni świadomy, że jeśli jest jakieś dobro we mnie, to ono jest całkiem wynikiem tych nadprzyrodzonych darów. Uświadamiam sobie, że to jest źródło mojego najbardziej stanowczego postanowienia, aby wycierpieć wszystko z poddaniem się i gotowością, bez jakiegokolwiek uprzykrzenia sobie cierpienia, chociaż, niestety, z jak wieloma niedoskonałościami. L/124

Cierniem ukoronowanie
Cierpienie - choćby było nie wiem jak wielkie - porównane z dobrem, które na nas czeka, okazuje się czymś przyjemnym dla duszy. D/120

Niesienie krzyża
Krzyż cię nigdy nie przygniecie; jego ciężar może tobą zachwiać, lecz jego moc cię podtrzyma. P/50

Śmierć na krzyżu
Będziesz usprawiedliwiał wszystkich ludzi, kierująca się miłością chrześcijańską, mając przed oczyma przykład Boskiego Mistrza, który prosił swojego Ojca o przebaczenie nawet dla tych, którzy Go ukrzyżowali. D/111

Środa
Część chwalebna

Zmartwychwstanie
Skoro zdajemy sobie sprawę z tego, że wszelkie zwycięstwo, jakie odnosimy, ma odpowiadający mu stopień chwały wiecznej, to jakże moglibyśmy nie radować się, kiedy widzimy, że w ciągu naszego życia musimy stawić czoło wielu doświadczeniom. P/47

Wniebowstąpienie
Ach, Panie, przyjdź mi na pomoc w moim bólu. Moje serce jest niespokojne i ono nie będzie spokojne, dopóki nie spocznie w Tobie. Lecz czy powinienem mieć na to nadzieję, biorąc pod uwagę tę samą moją niewierność? Tak, o Panie, mam jeszcze siłę, aby Ci powiedzieć: Nawet gdybyś mnie zabił, będę miał nadal nadzieję w Tobie. Tak, o Boże, będę powtarzał Ci zawsze: Tutaj tnij, tutaj pal, tutaj nie przebaczaj, abyś mi przebaczyć w wieczności. L/220

Zesłanie Ducha Świętego
Kiedy człowiek lęka się i cierpi, by nie obrazić Boga, wówczas nie obraża Go i jest bardzo daleko od popełnienia grzechu. D/22

Wniebowzięcia NMP
To było zupełnie sprawiedliwe i słuszne. To ciało [Najświętszej Maryi Panny], które ani przez moment nie było niewolnikiem szatana i grzechu, nie powinno być również niewolnikiem naturalnego prawa rozkładu. D/69

Ukoronowanie NMP na Królową nieba i ziemi
Maryja niech będzie jedyną racją twego życia i niech prowadzi cię do bezpiecznego portu wiecznego zbawienia. Niech będzie dla ciebie pięknym wzorem i natchnieniem do ćwiczenia się w cnocie świętej pokory. D/64

Czwartek
Część światła

Chrzest
Miej zawsze Jezusa w swym umyśle, sercu i przed oczami. Niech On nieustannie będzie twym początkiem, trwaniem i końcem i wchłonie w siebie całe twoje życie. P/111

Kana
Oby Matka Jezusa i nasza Matka uzyskała dla nas od swego Syna łaskę życia w pełni według Serca Bożego, całkowicie wewnętrznego życia, zupełnie ukrytego w Nim. Oby ta najdroższa Matka zjednoczyła nas tak ściśle z Jezusem, byśmy nigdy nie dali się oczarować czy skusić niczemu, co należy do tego podłego świata. Oby trzymała nas zawsze blisko nieskończonej słodyczy, blisko Jezusa. P/112

Nauczanie
Rozmyślanie jest środkiem służącym wzniesieniu się do Boga, a nie celem. Ostatecznym celem rozmyślania jest miłość do Boga i do bliźniego. Miłuj tego pierwszego z całej swojej duszy i bez ograniczeń; miłuj tego drugiego jak samego siebie, a dojdziesz w ten sposób do ostatecznego celu rozmyślania. P/34

Tabor
Niechaj Jezus będzie gwiazdą, która stale kieruje naszymi krokami na pustyni tego obecnego życia, i niech bezzwłocznie doprowadzi nas do portu zbawienia! P/112

Eucharystia
Bogu służy się jedynie wtedy, gdy służy się Mu zgodnie z Jego wolą. Ofiarujmy tę naszą wolę z takim samym nastawieniem, z jakim nasz Boski Mistrz ofiarował za nas własną wolę swojemu Ojcu. Oddajmy Mu ją w całkowitej ofierze i róbmy to także w naszym życiu codziennym. P/57

Piątek
Część bolesna

Modlitwa w Ogrójcu
Natura buntuje się przeciw cierpieniu, ponieważ, poza grzechem, jest to coś zupełnie naturalnego. Twoja wola, dzięki pomocy Boga, będzie zawsze zwyciężać cierpienie, a jeśli nie będziesz zaniedbywać modlitwy, miłość Boga nigdy nie osłabnie w twej duszy. D/48

Biczowanie
Wszystkie wstrętne wyobrażenia, które szatan wprowadza do mojego umysłu znikają wtedy, gdy pełen ufności rzucam się w ramiona Pana Jezusa. Stąd, jeśli jestem z ukrzyżowanym Chrystusem, to znaczy, jeśli rozmyślam o Jego udrękach, to niezmiennie cierpię, ale jest to ból, który czyni mi wielkie dobro. Raduję się pokojem i spokojem, których nie da się wyjaśnić. L/60

Cierniem ukoronowanie
Należy przyzwyczaić się do cierpienia, które Panu Jezusowi podoba się zsyłać na ciebie. Chrystus, który nie potrafi trzymać cię długo w udręce, przyjdzie, aby ci ulżyć i cię wzmocnić, wlewając do duszy nową odwagę. D/138

Niesienie krzyża
Nie trać odwagi, jeżeli ci przypadnie dużo siać, a zbierać mało. [...]
Jeśli zastanowiłbyś się nad tym, jak wiele kosztuje tylko jedna dusza zdobyta dla Chrystusa, nie narzekałbyś. D/127

Śmierć na krzyżu
Kiedy wybije nasza ostatnia godzina, ustanie bicie naszego serca, wszystko się dla nas skończy, a więc i czas naszego zasługiwania i niezasługiwania.
Takich, jakimi jesteśmy, spotka nas śmierć i tacy staniemy przed Chrystusem, Sędzią. Nasza błagalne wołania, nasze łzy, nasze akty żalu, które jeszcze na ziemi zdobyłyby serce Boga, mogłyby z nas, grzeszników, uczynić - przy pomocy sakramentów - ludzi świętych; ale w owym momencie nie będą miały żadnej wartości; czas miłosierdzia minie i rozpocznie się czas sprawiedliwości. D/150

Sobota
Część radosna

Zwiastowanie
Wiem bardzo dobrze, że nie ma we mnie niczego, co byłoby w stanie przyciągać spojrzenie naszego najsłodszego Jezusa. To tylko Jego dobroć napełnia moją duszę tak bardzo wielkimi dobrami. On rzadko kiedy pozbawia mnie okazji widzenia Go. Chodzi za mną wszędzie, odnawia moje życie zatrute grzechem, rozpędza gęste chmury, które okryły moją duszę po grzechu. L/80

Nawiedzenie
Często pytam samego siebie, czy są jakieś dusze, które nie czują w piersi tego, że płoną Bożym ogniem, szczególnie kiedy znajdą się przed Nim w Najświętszym Sakramencie. Mnie wydaje się to niemożliwe. L/85

Narodzenie
Bóg chrześcijan jest Bogiem metamorfozy: składasz Mu w darze swoje cierpienie, a odbierasz pokój; składasz swoją rozpacz, a odbierasz nadzieję. P/50

Ofiarowanie
Nie pragnę niczego innego, jak tylko umrzeć lub kochać Boga. Albo śmierć, albo miłość, ponieważ życie bez miłości jest gorsze od śmierci. Jeżeli chodzi o mnie, to nie mógłbym znieść innego życia niż obecne. D/26

Znalezienie
Serce Jezusa i moje własne stopiły się. Nie było już więcej dwóch serc, które biły, ale tylko jedno. Moje własne serce zniknęło, jak kropla wody ginie w morzu. Pan Jezus był Rajem, Królem. L/71

Niedziela
Część chwalebna

Zmartwychwstanie
Nie mam więcej nadziei na nic z wyjątkiem Tego, który jest Życiem, Prawdą i Drogą. Proszę Go o wszystko i Jemu oddaję się od kiedy był i jest Wszystkim dla mnie. L/242

Wniebowstąpienie
Powinieneś prosić naszego Pana o jedną tylko rzecz: byś Go kochał. Cała reszta powinna być dziękczynieniem. P/29

Zesłanie Ducha Świętego
Niech spodoba się Panu, Źródłu Wszelkiego Życia, nie odmawiać mi tej tak słodkiej i tak drogocennej wody, którą w nadmiarze swej miłości do ludzi, obiecał dać temu, który jej pragnie. Pożądam tej wody, żebrzę o nią u Jezusa nieustannymi jękami i westchnieniami. L/160

Wniebowzięcia NMP
Pozostań ze mną, Jezu, bo robi się późno i dzień już się nachyla, a życie się kończy - zbliża się śmierć, sąd i wieczność. Koniecznie trzeba odnowić moją siłę, tak bym nie ustał w drodze, i do tego potrzebuję Ciebie. Robi się późno i zbliża się śmierć. Boję się ciemności, pokus, oschłości, krzyża, smutku. Jakże bardzo Cię potrzebuję, mój Jezu, w tę noc wygnania! P/108

Ukoronowanie NMP na Królową nieba i ziemi
Dlaczego masz się martwić o to, czy Pan Jezus chce cię doprowadzić do ojczyzny niebiańskiej przez pustynie czy też przez urodzajne pola, skoro przez jedne i przez drugie dochodzi się do szczęśliwej wieczności? D/126

Literatura

Ojciec Pio, Dobrego dnia!... Myśli na każdy dzień roku, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 1998.

Ojciec Pio, Myśli wyszukane, Wydawnictwo Znak, Kraków 2001.

Listy Ojca Pio, Wybór, Archidiecezjalne Wydawnictwo Łódzkie, Łódź 2002.

O. Gracja Franciszek Majka OFMCap., Z Chrystusem przybity do krzyża, OO. Kapucyni, Kraków 2002.

Skróty

D/nr strony - Dobrego dnia!...
P/nr strony - Myśli wyszukane
L/nr strony - Listy Ojca Pio
Ch/nr strony - Z Chrystusem przybity do krzyża

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz