List 15

Ojciec Augustyn z San Marco in Lamis do Ojca Pio z Pietrelciny

Gratulacje. - Wygłosi kazanie w czasie prymicyjnej mszy świętej Ojca Pio.

Morcone, 10 sierpnia 1910

J.M.J.F.

Mój Najukochańszy Ojcze Pio!

Zwracam się do Ciebie w ten sposób, ponieważ będziesz już księdzem, kiedy to otrzymasz.
Tylko Ty sam możesz sobie wyobrazić, jaką to mi sprawia radość i z jaką miłością przesyłam Ci moje gratulacje.
Ojciec prowincjał powiedział mi, abym przyjechał wygłosić kazanie w czasie mszy świętej24.
Przyjadę pociągiem o godz. 7°° w sobotę wieczorem. Proszę, wyślij kogoś na stację. Będę musiał wyjechać w niedzielę natychmiast po obiedzie, ponieważ w poniedziałek (święto Wniebowzięcia) muszę wygłosić specjalne kazanie w Morcone. Do zobaczenia.
Moc gratulacji również od ojca gwardiana i innych współbraci.
Z całego serca,
zawsze cały Twój
brat Augustyn

24 „Byłem w Morcone, aby wygłosić kazanie i pojechałem do Pietrelciny z polecenia ojca prowincjała, gdzie wygłosiłem kazanie na prymicyjnej mszy świętej". Agostino Da San Marco in Lamis, Notizie su Padre Pio. IV, f, lv; Diano, s. 198. Ojciec Pio został wyświęcony na księdza w środę 10 sierpnia 1910 r. w kaplicy katedralnej w Benevento przez mons. Paolo Schinosi (zm. 15 VII 1921), tytularnego arcybiskupa Marcianopoli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz