List 2

Brat Pio z Pietrelciny do ojca Benedykta z San Marco in Lamis

* Prośba o dyspensę do otrzymania święceń kapłańskich. - Wielkie pragnienie składania Świętej Ofiary.

Pietrelcina, 22 stycznia 1910 J.M.J.F [Jezus, Maryja, Józef, Franciszek]

Najczcigodniejszy Ojcze!

Moje wydatki na leczenie w tym miesiącu dochodzą do 17,60 lirów2. Stan mojego zdrowia, dzięki niebu, poprawia się zadowalająco; odnosi się to szczególnie do żołądka.
Od długiego czasu próbuję stłumić bardzo gorące pragnienie mojego serca, lecz przyznaję, że te wszystkie wysiłki jedynie do tego posłużyły, by uczynić to pragnienie bardziej żarliwe. Dlatego chcę zwierzyć się z tego pragnienia Temu, który jest w stanieje zaspokoić.
Wiele osób, którym - jak sądzę - znane są ostatnie decyzje Stolicy Świętej, zapewniło mnie, że jeśli Ty prosiłbyś o dyspensę w sprawie moich święceń, wyjaśniając mój obecny stan zdrowia, to wszystko można by otrzymać3.
Jeśli więc wszystko zależy od Ciebie, o Ojcze, nie przedłużaj mojego pragnienia tego tak wielkiego dnia!
Tak więc, jeśli Najwyższy Bóg w Swym miłosierdziu zdecydował, jak mam tego nadzieję, żeby uwolnić moje ciało od cierpień przez skrócenie mojego wygnania na ziemi, umrę bardzo zadowolony, ponieważ nie pozostawia mi tutaj na ziemi żadnego innego pragnienia.
Mam nadzieję, że moje błagania skierowane do Ojca, który pociesza, nie pozostaną bez skutku. Tymczasem Ty wybacz mi moją wścibską skromność Składam Ci uszanowanie i całuję rękę, pokornie prosząc o Twoje ojcowskie błogosławieństwo. Polecam się raz jeszcze.

Twój najposłuszniejszy
brat Pio


2 Ojciec Pio regularnie przysyłał sprawozdanie z wydatków na leczenie, które pokrywała kuria prowincjaina. To spowodowało późniejsze nieporozumienia, które we właściwym czasie zostały dostatecznie wyjaśnione (zob. List 9. 60, 61).

3 Zgodnie z prawem kanonicznym, by otrzymać święcenia kapłańskie, należało mieć
ukończone 24 lata. Ojciec Pio w tym czasie miał dopiero 23 lata, a wiec była wymagana od kompetentnych władz odpowiednia dyspensa (zob. List 9, przypis 16).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz