Różaniec z Ojcem Pio (2)

M. Kremer, Różaniec ze świętym Ojcem Pio, Wydawnictwo eSPe, Kraków 2010.


Tydzień drugi
ŚWIĘTOŚĆ CZŁOWIEKA

Poniedziałek
Część radosna

Zwiastowanie
O Maryjo! Najsłodsza Matko kapłanów, Pośredniczko i Szafarko wszystkich łask Bożych, błagam Cię i zaklinam, abyś wyrażała wdzięczność dzisiaj, jutro i zawsze Panu Jezusowi, błogosławionemu Owocowi Żywota Twojego. D/65

Nawiedzenie
Powiedz Mu, że oddzielony od Niego, doznajesz więcej smutku niż radości. To jest właśnie dar, którego chcesz od Niego, lecz nie męcz się... musisz nieco zaczekać. Na razie nie może dać ci niczego oprócz promienia gwiazdy, zapachu kwiatu, dźwięku harfy, pieszczot wiatru! Nie ustawaj jednak w uporczywym proszeniu Go o to, ponieważ Jego największą radością jest mieć ciebie z sobą. L/84

Narodzenie
Żyj radosna i odważna (...) - pośród prób, na które wystawia cię Pan. Żyj radosna i odważna, ponieważ anioł, przepowiadający narodzenie naszego maleńkiego Zbawiciela i Pana, zwiastuje, śpiewając i obwieszczając, radość, pokój i szczęśliwość ludziom dobrej woli, aby nie było nikogo, kto nie wiedziałby, że aby przyjąć to Dziecię, wystarczy być człowiekiem dobrej woli. D/148

Ofiarowanie
Tak, Jezu, kocham Cię! W tym momencie wydaje mi się, że kocham Cię, a także czuję potrzebę, aby kochać Cię bardziej, lecz, Jezu, nie mam w sercu więcej miłości. Ty wiesz, że dałem Ci ją całą! Jeśli chcesz więcej miłości, weź to moje serce i wypełnij je swoją miłością, a następnie rozkaż mi, bym kochał Cię, a ja Ci nie odmówię. Błagam Cię, uczyń to! Pragnę tego! L/70

Znalezienie
Bóg aż do tej pory obronił cię. Po prostu trzymaj się mocno ręki Jego Boskiej Opatrzności, a On wspomoże cię we wszelkich przeciwnościach, zaś gdy nie będziesz w stanie iść, On cię poprowadzi. P/94

Wtorek
Część bolesna

Modlitwa w Ogrójcu
Życie nie jest niczym innym, jak tylko wiecznym zmaganiem się z sobą samym i nie zakwita inaczej, jak tylko za cenę cierpienia.
Dotrzymuj zawsze towarzystwa Panu Jezusowi w Ogrodzie Oliwnym, a On będzie umiał wzmocnić cię w godzinach udręk, które nadejdą. D/114

Biczowanie
Dziękuj i całuj serdecznie rękę Boga, która cię uderza; jest to zawsze ręka Ojca, który cię karze, ponieważ cię kocha. D/144

Cierniem ukoronowanie
Ach, Boże! Spraw, bym coraz bardziej odczuwał Cię w moim biednym sercu i dokończ we mnie dzieło, które rozpocząłeś. Abym w głębi mojego jestestwa słyszał głos, który w sposób nalegający ciągle mi mówi: Uświęcaj siebie i uświęcaj innych. D/71

Niesienie krzyża
Ileż razy - zapytał mnie Jezus niedawno - opuściłbyś Mnie, mój synu, gdybym cię nie przybił do krzyża? Pod krzyżem człowiek uczy się miłości, a Ja nie obdarzam nim wszystkich ludzi, a tylko te dusze, które są Mi najdroższe.

Śmierć na krzyżu
Przypomnij sobie to, co działo się w sercu Matki Bożej, gdy stała u stóp krzyża. Z powodu nadmiernego cierpienia stała jakby skamieniała przed ukrzyżowanym Synem... Więcej, w chwili tego cierpienia tak bardzo Go kochała, że nawet nie mogła płakać. D/66

Środa
Część chwalebna

Zmartwychwstanie
Świętość oznacza wzniesienie się ponad siebie; oznacza doskonałe panowanie nad wszelkimi naszymi namiętnościami. Oznacza posiadanie w rzeczywistej i trwałej pogardzie samego siebie i rzeczy tego świata do tego stopnia, że wybiera się raczej ubóstwo niż bogactwo, upokorzenia niż chwałę, cierpienie niż przyjemność. P/62

Wniebowstąpienie
Spełniaj dokładnie swoje obowiązki i miej dobrą intencję, zachowując prawo Boskie. Jeżeli niezmiennie i wytrwale będziesz to robić, wówczas będziesz wzrastał w miłości. D/130

Zesłanie Ducha Świętego
Świętość oznacza życie w pokorze, bycie bezinteresownym, roztropnym, sprawiedliwym, cierpliwym, miłym, czystym, łagodnym, pilnym, wypełniającym swoje obowiązki nie dla innej przyczyny, lecz tylko dla podobania się Bogu i dla otrzymania od Niego samego nagrody, na jaką zasługujemy. P/63

Wniebowzięcie NMP
Zapał dla osiągnięcia wiecznego pokoju jest dobrym zapałem - świętym zapałem. Trzeba go jednak ograniczyć całkowitym poddaniem się woli Boga: lepiej jest pełnić wolę Bożą na ziemi niż radować się niebem. D/128

Ukoronowanie NMP na Królową nieba i ziemi
Palma chwały jest zarezerwowana tylko dla tego, kto walczy mężnie aż do końca. Rozpocznijmy więc naszą świętą walkę. Bóg będzie nam towarzyszył i ukoronuje nas wiecznym triumfem.

Czwartek
Część światła

Chrzest
Bóg może odrzucić w stworzeniu wszystko, co zostało poczęte w grzechu, co nosi niezatarte piętno odziedziczone po Adamie, lecz w żadnym razie nie może odrzucić szczerego pragnienia kochania Go. P/83

Kana
Czegóż możemy pragnąć więcej niż Bożej woli? Jakież inne pragnienie może mieć dusza Boga poświęcona? Czegóż więc jeszcze pragniesz, jeśli nie tego, by Boży zamysł się w tobie wypełnił? Nabierz zatem odwagi i krocz nadal ścieżką Boskiej miłości, z mocnym przekonaniem, że im pełniej zjednoczysz swoją wolę z wolą Bożą i upodobnisz się do niej, tym dalej postąpisz ku doskonałości. P/58

Nauczanie
Jesteś zbyt droga Sercu Jezusa i wszystko, co dzieje się w Twojej duszy, dokonuje się z powodu przeszywającej Cię miłości Jezusa. On pragnie cię całej dla siebie, chce, byś tylko w Nim złożyła całą swoją ufność i całe swe uczucie. P/39

Tabor
Mądrze byłoby pamiętać, że deszcz łask i radości towarzyszący modlitwie nie jest deszczem ziemskim, lecz niebiańskim; wszystkie nasze wysiłki są zatem niewystarczające, by go spowodować. Konieczna jest oczywiście najwyższa pilność, ale też i pokora, i spokój. Należy utrzymywać swe serce otwarte ku niebu, oczekując niebiańskiej rosy.

Eucharystia
W najświętszym sakramencie Eucharystii, w tym sakramencie miłości, znajdujemy prawdziwe życie, życie błogosławione i prawdziwe szczęście. W nim bowiem otrzymujemy nie tylko łaski, które nas udoskonalają, lecz samego sprawcę tych łask. P/27

Piątek
Część bolesna

Modlitwa w Ogrójcu
Jezus modlił się, aby nauczyć nas również, że gdy nasza dusza znajdzie się w podobnym, opuszczeniu, powinniśmy szukać pociechy jedynie z nieba, w modlitwie o wsparcie nas w tej ofierze. P/30

Biczowanie
To było cierpienie, które absolutnie nie zrobiło mi niczego złego. Powiększało we mnie ciągle coraz bardziej zaufanie do Pana Boga. Czułem się coraz bardziej przyciągany do Pana Jezusa. Chociaż nie było ognia, to jednak czułem, że wewnętrznie cały się spalam. Beż więzów czułem się bardzo mocno przywiązany do Pana Jezusa. Czułem, że spala mnie tysiąc płomieni; to sprawiało, że żyłem i umierałem. A więc cierpiałem, żyłem i umierałem bezustannie. L/75

Cierniem ukoronowanie
Musimy w końcu ukryć nasze łzy przed Tym, który je zsyła, przed Tym, który sam je wylał i nadal je wylewa codziennie z powodu ludzkiej niewdzięczności.
On wybiera sobie dusze i wśród nich - bez jakiejkolwiek mojej zasługi - wybrał także moją, aby Mu pomagała w tym ogromnym zadaniu dokonywania dzieła zbawiania ludzi. Im bardziej te dusze cierpią bez najmniejszej pociechy, tym większą ulgę przynoszą cierpieniom dobrego Jezusa. L/78

Niesienie krzyża
O Boże! Jaką mękę odczuwam w głębokości tego mojego serca! Kiedy moje serce znajdzie odpocznienie? Czuję, że to serce mi pęka. Nie wiem, co z nim zrobić. Obym mógł przynajmniej znaleźć uspokojenie, dając upust tej wewnętrznej męce, we łzach. Ból jest wielki i zmienił mnie w kamień.
Tak rozumiem teraz, o Jezu, dlaczego Twoja Matka, wpatrując się w Ciebie na krzyżu, nie płakała. L/220

Śmierć na krzyżu
Ten sam Krzyż niech będzie zawsze dla nas łożem odpoczynku, szkołą doskonałości, naszym ukochanym dziedzictwem. W tym celu uważajmy, by nie odłączać Krzyża od miłości do Jezusa. W przeciwnym przypadku ten, bez Jezusa, stałby się nieznośny w naszej słabości. Niech Matka Boża Bolesna wyjedna dla nas u swego Najświętszego Syna łaskę, abyśmy wnikali coraz bardziej w tajemnicę Krzyża i upajali się wraz z Nią cierpieniami Jezusa. L/143

Sobota
Część radosna

Zwiastowanie
Dusza moja, zacznij dzisiaj czynić dobro, ponieważ do tej pory nie zrobiłaś niczego dobrego. Działajmy tak, ponieważ żyjemy w obecności Boga. (...) On mnie widzi, a także ocenia. Postępujmy więc tak, aby [Bóg] nie widział w nas nic innego, jak tylko samo dobro. D/18

Nawiedzenie
Z każdej minuty, z każdego poruszenia łaski Bożej, z każdego świętego natchnienia, z każdej okazji, którą nam dano do tego, aby czynić dobrze, będziemy musieli się bardzo dokładnie rozliczyć. D/20

Narodzenie
Także my - na nowo zrodzeni w świętym sakramencie chrztu - odpowiadajmy na łaskę naszego powołania, dążąc do naśladowania naszej Niepokalanej Matki [i] starając się nieustannie poznawać Boga, abyśmy zawsze, coraz lepiej Go poznając, służyli Mu i kochali Go. D/67

Ofiarowanie
Bóg, który zlał na nas tak wiele dobrodziejstw, zadowala się tak mało znaczącym darem, jakim jest dar naszej woli. Złóżmy Mu go wraz z samym Boskim Mistrzem w tej pokornej modlitwie. P/57

Znalezienie
Trzeba być mocnym, aby stać się wielkim: oto nasza powinność. Życie jest walką, z której nie możemy się wycofać, lecz w której musimy zwyciężać. D/52


Niedziela
Część chwalebna

Zmartwychwstanie
Żyj tak, aby świat był zmuszony powiedzieć o tobie: „Oto Chrystus”. O, na litość Boską, nie uważaj tego za przesadę! Każdy chrześcijanin, który jest prawdziwym naśladowcą i zwolennikiem sprawiedliwego Nazarejczyka, może i powinien nazywać się drugim Chrystusem i jak najwyraźniej ukazywać w swoim życiu pełny obraz Chrystusa. P/61

Wniebowstąpienie
Świętość oznacza miłość do naszego bliźniego jak do siebie samego z miłości do Boga. W związku z tym świętość oznacza miłość do tych, którzy nas przeklinają, którzy nas nienawidzą i prześladują, a nawet oznacza czynienie im dobra.

Zesłanie Ducha Świętego
Nie wstawiaj swej duszy na pokusy, mówi Duch Święty, ponieważ radość serca jest życiem duszy i niewyczerpanym skarbem świętości; natomiast smutek jest powolną śmiercią duszy i nie służy niczemu. D/59

Wniebowzięcie NMP
Wyobrażaj sobie ukrzyżowanego Jezusa Chrystusa w twoich objęciach i na twojej piersi, a całując wiele razy ranę Jego boku, mów: Oto moja nadzieja, oto żywe źródło mojej szczęśliwości! O mój Jezu! Będę Cię mocno trzymać i nie puszczę tak długo, dopóki nie postawisz mnie w bezpiecznym miejscu. D/54

Ukoronowanie NMP na Królową nieba i ziemi
Kiedy nadejdzie ten czas, że Pan Jezus spali mnie całego swoją Świętą Miłością? Kiedy będę całkowicie strawiony przez Boże płomienie? Kiedy będę mógł zjednoczyć się z Nim tak ściśle, bym mógł zaśpiewać całkowicie nową pieśń, pieśń zwycięstwa? Kiedy będzie koniec tej wewnętrznej walki między szatanem a biedną duszą, która chce należeć całkowicie do swego Boskiego Oblubieńca. L/215

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz