Różaniec z Ojcem Pio (1)

M. Kremer, Różaniec ze świętym Ojcem Pio, Wydawnictwo eSPe, Kraków 2010.


Tydzień pierwszy
MIŁOŚĆ BOGA

Poniedziałek
Część radosna

Zwiastowanie

Dlaczego moje pragnienie, aby kochać Boga, o wiele przewyższa sam fakt mojej miłości do Niego? Dlaczego Bóg, który jest tak dobry dla swoich stworzeń odmawia, aby Go kochać tak bardzo, jak dusza pragnie. [...] Dlaczego dusza odczuwa bardziej pragnienie miłości i mimo wysiłku, który czyni, by tak kochać, jak pragnie w sobie samej, że tworzy się taka pustka, jak gdyby nigdy nie kochała?
L/740

Nawiedzenie

Czyń dobro gdziekolwiek jesteś, aby każdy mógł powiedzieć: „To jest syn Chrystusa". Znoś utrapienia, choroby, cierpienia z miłości do Boga i dla nawrócenia biednych grzeszników. Podtrzymuj słabego, pocieszaj tego, kto płacze.
D/115

Narodzenie

Jezu, rozpal ten ogień, który przyniosłeś na ziemię, abym nim rozpalony wyniszczał się na ołtarzu Twej miłości jako ofiarna żertwa miłości w tym celu, byś Ty królował w moim sercu i w sercach wszystkich ludzi, by wszędzie wznosił się hymn uwielbienia Ciebie, wysławiania i wdzięczności za miłość, którą okazałeś nam w tajemnicy Twoich Boskich narodzin.
D/110

Ofiarowanie

Miłość jest iskrą Bożą w ludzkiej duszy, jest sama istota Boga uosobioną w Duchu Świętym. Bogu winniśmy całą naszą miłość, która - by była wystarczająca - powinna być nieskończona. Tak jednak być nie może, ponieważ jedynie Bóg jest nieskończony. Powinniśmy przynajmniej całe nasze jestestwo oddać miłości, miłosierdziu.
P/65

Znalezienie

O Panie, racz nie znajdować przyjemności w ukrywaniu się przede mną, wiesz jaki zamęt i wzburzenie opanowuje wszystkie władze duszy i odczucia! O, Nieskończona Piękności, widzisz, że dusza nie może znieść tego opuszczenia, ponieważ za bardzo rozkochałeś ją w sobie.
L/163

Wtorek
Część bolesna

Modlitwa w Ogrójcu

Nie wiem, z jakiego powodu Pan Bóg nie okazał mi litości aż dotąd, aby mnie uwolnić od tych cierpień; wiem tylko, że On nigdy nie czyni niczego bez najświętszych celów, pożytecznych dla nas.
U/58

Biczowanie

Zwątpienie w Boga jest dla Niego największa obelgą.
D/145

Cierniem ukoronowanie

To cierpienie nie jest chłostą od Boga, lecz raczej owocem miłości, którą chce On przeobrazić cię na podobieństwo swego Syna. Cierpisz; uwierz jednak również, że Jezus cierpi w tobie, dla ciebie i z tobą. Przyłącza się do ciebie w swej męce, a tym, będąc ofiarą, musisz dopełniać braki udręk Jezusa Chrystusa dla dobra swych braci i sióstr.
P/48

Niesienie krzyża

Pan daje ci czasem odczuć ciężar krzyża. Wydaje ci się, że ten ciężar jest nie do uniesienia, ale nieś go, ponieważ Pan w swojej miłości i w swym miłosierdziu poda ci rękę i obdarzy mocą.
D/44

Śmierć na krzyżu

Jak słodkie jest słowo Krzyż! Tutaj – u stóp Jezusowego Krzyża – dusze zostają okryte światłem i rozpalone miłością, tutaj otrzymują skrzydła, aby poderwać się do najwspanialszych lotów.
Od kiedy Syn Boży zniósł tak wiele cierpień z czystej miłości, nie ma wątpliwości, że krzyż dźwigany dla Niego staje się tak miły, jak miłość.
L/142

Środa
Część chwalebna

Zmartwychwstanie

Trudno jest stać się świętym. Trudno, owszem, ale nie jest to niemożliwe. Droga doskonałości jest długa, jak długie jest życie każdego człowieka.
D/150

Wniebowstąpienie

Natura sprzeciwia się we mnie temu, co mi mówi rozum, sprzeciwia się natchnieniom łaski. Tutaj ma początek męczarnia, która mi rozrywa duszę. Czuję, że w tym samym czasie jestem zjednoczony z Bogiem poprzez duszę, poprzez wolę, lecz w tym samym czasie ciało, natura zawsze jest niezadowolona, chciałaby oderwać się od krzyża, uniknąć spełnienia Bożych zamiarów.

Zesłanie Ducha Świętego

Czyż nie na drogach Pana rozpocząłem moją podróż, po nich chcę iść dalej, po nich kontynuować moją podróż. Jeśli wróg atakuje je z powodu świętości ich życia, niech krzyczą mu w twarz: „moja świętość nie jest skutkiem mojego ducha, lecz jest skutkiem Ducha Bożego, który mnie uświęca. Ona jest darem Boga, to jest talent pożyczony mi przez mojego Oblubieńca, po to, bym mogła zarabiać nim, by później, w swoim czasie zdać Mu dokładnie sprawozdanie z dochodu”.
L/120

Wniebowzięcia NMP

Twoje łzy zostały zebrane przez aniołów i złożone w złotym kielichu, i odnajdziesz je, kiedy staniesz przed Bogiem.
P/49

Ukoronowanie NMP na Królową nieba i ziemi

Czuję, że topię się w ogromnym oceanie miłości Ukochanego [Jezusa]. A jednak gorycz tej miłości ma słodycz i jej treścią jest światło, lecz to nie przeszkadza mojej duszy odczuwać ogromu uniesień tej miłości. Nie znajduję sposobu, aby znieść jej ogromny ciężar, czuję się zniszczony i zwyciężony. Małe serce nie jest w stanie pomieścić tej ogromnej miłości. Prawdą jest, że On jest wewnątrz i na zewnątrz.
L/254

Czwartek
Część światła

Chrzest

Jak to możliwe, by źródło wody żywej, która wypływa z Boskiego Serca, miało znajdować się z dala od duszy, która pędzi ku niemu. […] Z radością zatem gaśmy nasze pragnienie w tym źródle i wciąż idźmy naprzód drogą Boskiej miłości. Bądźmy jednak również pewni, że nasze dusze nigdy tu, na ziemi, nie osiągną zaspokojenia.
P/40

Kana

Jeden akt miłości ze strony człowieka, jeden akt miłosierdzia jest tak wielki w oczach Boga, że nie mógłby zań odpłacić nawet niezmierzonym darem całego stworzenia! […] Musimy wiedzieć, jak wlać w serca [braci] nadzieję i przywrócić uśmiech ich twarzom, wpuściwszy wpierw na nowo promień światła do ich dusz. Wówczas będziemy składać Bogu w ofierze najpiękniejszą, najbardziej szlachetną z modlitw, ponieważ nasza modlitwa wypływać będzie z ofiary. Będzie ona samą istotą miłości, bezinteresownym darem ze wszystkiego, czym jesteśmy w naszym ciele i w naszej duszy.
P/65

Nauczanie

Czemu się lękasz? Czyż On nie czuwa nad tobą? Kroczysz po morzu i napotykasz wicher i fale, lecz czy nie wystarcza, że jesteś z Jezusem? Czego tu się lękać? Gdy jednak strach ogarnia cię znienacka, krzycz głośno: Panie, ratuj mnie! On wyciągnie ku tobie swą dłoń; uchwyć się jej mocno i radośnie krocz po burzliwych wodach życia.
P/90

Tabor

Pozostań ze mną, Panie, bo tylko Ciebie szukam: Twojej miłości, Twojej łaski, Twojej woli, Twojego serca, Twojego ducha, ponieważ kocham Cię i nie proszę o żadną inną nagrodę prócz tego, bym coraz bardziej cię kochał.
Na ziemi będę kochał Cię całym swoim sercem, miłością silną, a później nadal będę Cię kochał – doskonale, przez całą wieczność.
P/109

Eucharystia

O, mój drogi Jezu… Jakże mogę żyć bez Ciebie?... Przychodź często, mój Jezus… Tylko Ty możesz posiąść moje serce… Gdybym miał wszystkie serca świata, ofiarowałbym je Tobie… Mój słodki Jezu, moja miłość do Ciebie podtrzymuje mnie w drodze.
P/110

Piątek
Część bolesna

Modlitwa w Ogrójcu

Mówisz, że Jezus ciebie opuścił, że jesteś w ciemności, że jesteś zgubiony! […] Pan Jezus cię nie opuścił. Przeciwnie, w tych bolesnych próbach, w których twój duch jest zanurzony, Jezus jest bliżej ciebie i jest ściśle związany z twoim sercem. Rzeczywiście Jezusowymi są twe pragnienia, by Go szukać; Jezusowymi są twoje westchnienia; Jezusowymi są twoje narzekania; wszystko w tobie jest Jezusa. Dopuszcza próbę dla swej chwały i twego dobra.
L/233

Biczowanie

Kiedy Jezus chce, abym zrozumiał, że mnie kocha, daje mi odczuć smak swojej Męki, ran, cierni, udręk. Kiedy chce, bym się radował, napełnia moje serce tym duchem, który całym jest ogniem i mówi mi o swoich rozkoszach. Kiedy jednak On chce być pocieszonym, mówi mi o swoich cierpieniach, zaprasza mnie głosem, który jest zarówno prośbą i rozkazem, abym ofiarował moje ciało, aby ulżyć Mu w cierpieniach.
L/93

Cierniem ukoronowanie

Nie znajduję sposobu, aby łagodzić ten słuszny gniew Pana Boga, gdyż nie udaje mi się sprawić przyjemności Jego Sercu i nie mogę znaleźć żadnego sposobu, by to uczynić. Widzę, że wszystkie ciernie, o które się dla Niego dotąd postarałem i nadal staram, są cierpieniem, ato nie wydaje mi się złudzeniem, lecz jest rzeczywistością, która występuje z całą jasnością. Czynię wysiłki, aby wydostać się z tego ponurego stanu, lecz jestem pokonany bezwiednie i nieświadomie przez to zło, którego nie chcę czynić.
L/242

Niesienie krzyża

Jezus wybrał krzyż na swój sztandar, więc chcę, by wszyscy Jego naśladowcy wstąpili na ścieżkę prowadzącą na Kalwarię, by nieśli krzyż i ponieśli śmierć rozciągnięci na nim. Jedynie w ten sposób osiągamy zbawienie.

Śmierć na krzyżu

Udaj się myślą na Kalwarię, rozmyślaj i medytuj nad Ofiarą, która składa siebie Boskiej Sprawiedliwości, biorąc na siebie cenę Twojego odkupienia.
P/35

Sobota
Część radosna

Zwiastowanie

Nie lękaj się, ale uważaj siebie za najszczęśliwszą osobę, gdyż stałaś się godna tego, by uczestniczyć w bólach Boga-Człowieka. To nie jest opuszczenie, ale wielka miłość, którą Bóg ci okazuje. Ten stan ducha nie jest karą, ale miłością, i to miłością najsubtelniejszą. Dlatego wysławiaj Pana i wyraź zgodę na picie z kielicha Getsemani. D/43

Nawiedzenie

Wędruj przez życie radośnie, z sercem szczerym i otwartym, dążąc wzwyż tak, jak tylko możesz. A kiedy nie można ustawicznie utrzymać tej świętej radości, to przynajmniej nigdy nie trać odwagi i zaufania do Boga. D/61

Narodzenie

Niech ci się nie wydaje, że w innych okolicznościach służyłabyś Jezusowi lepiej, ponieważ jedynie wtedy służy Mu się dobrze, gdy służy Mu się tak, jak On tego pragnie. P/54

Ofiarowanie

Daj mi, o Jezus, i zachować we tę żywą wiarę, która kazałaby mi wierzyć i działać tylko dla Twojej miłości. (...) Wyznaję przed całym światem, bez kierowania się jakimkolwiek względem ludzkim, że Ty jesteś prawdziwym i jedynym naszym Bogiem. D/88

Znalezienie

Kto wie, ile razy, gdyby On nie podał mi ręki, moja wiara zachwiałaby się, moja nadzieja, moja miłość osłabłaby; mój rozum pozostałby przyćmiony, gdyby Jezus - Odwieczne Słońce - go nie oświecił!!!
Jestem świadom, że to wszystko jest doprawdy dziełem Jego nieskończonej miłości. On nigdy nie odmówił mi niczego! Co więcej, muszę powiedzieć, że dał mi więcej, niż Go prosiłem. P/51

Niedziela
Część chwalebna


Zmartwychwstanie

Kochajmy Jezusa Chrystusa ze względu na Jego Boską wielkość, Jego potęgę w niebie i na ziemi, Jego nieskończone zasługi, a przede wszystkim z wdzięczności. D/79

Wniebowstąpienie

Upokórzmy się bardzo i wyznajmy, że gdyby Pan Bóg nie był naszym pancerzem i naszą tarczą, zostalibyśmy natychmiast przebici każdym rodzajem grzechu. Oto dlaczego powinniśmy zawsze trwać w Bogu przez wytrwałość w naszym duchowych ćwiczeniach i uczeniu się służby Bogu naszym własnym kosztem. L/241

Zesłanie Ducha Świętego

Wpatrujmy się z uczuciem wzruszającej wdzięczności w tę wspaniałą tajemnicę, która mocno pociąga Serce Pana Jezusa ku Jego stworzeniu. D/76

Wniebowzięcie NMP

Miłość Boża unosi ducha ludzkiego tak wysoko, że dosięga on tronu Boga. Nigdy nie znuż się dziękowaniem za szczodrobliwość tak dobrego Ojca i proś Go, aby ciągle coraz bardziej rosła w Twoim sercu święta miłość. D/110

Ukoronowanie NMP na Królową nieba i ziemi

Przeżywam duchową radość z powodu wielkiej miłości, jaką Bóg cię obdarza. Burza, która huczy wokół ciebie, jest pewnym znakiem tej miłości. (...)
Walka jest dowodem jednoczenia się duszy z Bogiem i znakiem obecności Pana Boga głęboko w duszy. (...)
Motywem w tej walce jest wygranie korony, im lepiej dusza walczy, bym bardziej są pomnażane palmy zwycięstwa, a każde zwycięstwo, które się osiąga, ma odpowiedni stopień wiekuistej chwały. Jakże nie radować się na widok zaangażowania w walce, by odnieść wiele zwycięstw w ciągu życia? L/221

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz