List 12

Ojciec Benedykt do Brata Pio

Pobyt poza klasztorem. - Przygotowania do święceń kapłańskich. - „ Twoje cierpienia nie są karą, lecz środkami zasługi, którą Cię Pan obdarza". -„Zachęcam Cię do świętej rezygnacji". - Prawdopodobne spotkanie.

San Marco la Catola, 26 lipca 1910

Najdroższy Bracie Pio!

Jak się czujesz teraz? Jest mi przykro, lecz oddaję cześć wzniosłym postanowieniom Pana Boga, który na pewno z powodu Swego niewypowiedzianego miłosierdzia nie pozwala Ci żyć w klasztorze, do którego On sam z wielką łaskawością Cię powołał. Być może chce, abyś był na wygnaniu w świecie pod warunkiem, że całą swoją ufność i radość życia złożysz w Nim samym. Niech będzie uwielbiony!
Napisałem już do Księdza biskupa sufragana z Benevento w sprawie Twoich egzaminów. Niech Ksiądz proboszcz uczy Cię obrzędów mszy świętej, a w tym czasie niech skontaktuje się bezpośrednio z Kurią, aby ustalić datę egzaminów. To powinno być zrobione bez opóźnień, ponieważ jeśli Jego Ekscelencja20 nie udziela święceń -j ak zwykle - przed 12 sierpnia i nie będzie łaskaw udzielić święceń prywatnie, wtedy trzeba otrzymać pismo wolny od przeszkód i wysłać je do mnie, abym mógł doręczyć je temu biskupowi, któremu Cię przedstawię.
Napisz do mnie natychmiast i powiedz mi jak rozwija się Twoje wewnętrzne życie. Z mojej strony powtarzam to, co powiedziałem Ci ostatnim razem, a mianowicie, że Twoje próby nie są karą, lecz środkami zasługi, którymi Cię Pan obdarza, a mroki, które męczą Twoją duszę pochodzą od kusiciela, który chce Cię zasmucić. Nie ma tutaj win, zwłaszcza jeśli chodzi o świętą czystość, a Pan Jezus jest bardzo zadowolony z Twojej duszy, którą zamierza oczyścić i ubogacić tyloma próbami.
Zachęcam Cię do świętej rezygnacji wśród burz i pamiętaj, że im bardziej dusza zbliża się do Boga, tym bardziej jest dręczona przez wroga: Synu,jeżeli masz zamiar służyć Panu, przygotuj swą duszq na doświadczenie! (Syr 2, 1).
Posyłam Ci 15 lirów; posłałbym więcej, gdybym miał je do dyspozycji. Przyjadę na początku sierpnia i jeśli więcej będziesz potrzebował, to Ci dam.
Nie zapomnij polecać mnie Panu, w zamian za wielką miłość, jaką mam dla Ciebie.

Najbardziej kochający w Jezusie Chrystusie
brat Benedykt - niegodny minister prowincjalny




20 Arcybiskup Benevento mons. Bonazzi (zob. List 188). Według przepisów wówczas obowiązujących, święceń powinien udzielać biskup ordynariusz, chyba że z jakiejś słusznej przyczyny nie mógłby albo nie chciałby tego zrobić. Kandydat do święceń powinien otrzymać dokument zwany Wolny od przeszkód.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz