17 listopada

Wiem, że dopóki znosisz tę próbę, nie przekona Cię to, nie zobaczysz uzasadnienia i nie będziesz miała doświadczalnego potwierdzenia tej wielkiej prawdy; nie pozostaje Ci więc nic innego, jak posłuchać głosu tego, który w Bogu kocha Twą duszę na równi z własną - to wystarczy. Powtórzę tu słowa, które pewnego dnia Bóg powiedział świętej dziewicy Gertrudzie: „Chciałbym, żeby moi wybrani przekonali się o tej prawdzie i uwierzyli, że bardzo podobają mi się ich modlitwy i dobre czyny, kiedy służą mi oni na własny koszt. Służenie Mi »na własny koszt« polega na tym, że gdy ich pobożność nie sprawia im żadnej przyjemności, mimo to starannie, najlepiej jak mogą, odmawiają modlitwy i odprawiają pobożne ćwiczenia i ufają Mi, że w swej dobroci wszystko chętnie przyjmę". Następnie Pan wypowiedział te znaczące słowa: „Wiedz, Gertrudo, że w przypadku większej części osób pobożnych pozbawienie ich radości i pociech duchowych nie przyczyniłoby się do ich zbawienia, i zamiast powiększyć ich zasługi, bardzo by je uszczupliło".

Jak bardzo jest to prawdą, mogę wykazać na podstawie mojego długiego doświadczenia z duszą, która jest mi wewnętrznie bardzo bliska. Trwaj zatem w pokoju, moja Córko. Nadejdzie dzień, kiedy Pan także Tobie ukaże prawdziwość tego, co Ci mówię, albo lepiej: przekona Cię, żebyś mogła w ten sposób zobaczyć, że mówię Ci prawdę i nikogo nie chcę wprowadzić w błąd; nie mogę Cię jednak przekonać.

za: 365 dni z Ojcem Pio, Poznań 2009.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz